:: اخبار دنیای وب ::

جدیدترین اخبار IT -مقالات آموزشی

:: اخبار دنیای وب ::

جدیدترین اخبار IT -مقالات آموزشی

حفره امنیتی جدیدی در سیستم گرافیکی ویندوز شناسائی شد

 ویندوز xp 

 

 

یک شرکت امنیتی دانمارکی هشدار داد، بسیاری از سایت‌های اینترنتی هک شده این روزها بر نقطه آسیب‌پذیر DirectShow در سیستم‌عامل ویندوز تمرکز کرده‌ و کاربران را با خطرات جدی مواجه می‌کنند.  



به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات،از سایت فارس، شرکت امنیتی CSIS Security در بررسی‌های اخیر خود دریافته است که این حفره امنیتی نوعی سیستم کنترلی ActiveX و فایل msvidctl.dll مربوط به آن امکان پخش فایل‌های تصویری را فراهم می‌کند.  


این شرکت در سایت اینترنتی خود به کاربران هشدار داده است که این حفره امنیتی می‌تواند مشکلات فراوانی را برای آن‌ها به وجود آورد.  


در سایت اینترنتی این شرکت نوشته شده است: طی تعطیلات پایان هفته گذشته هزاران سایت قانونی و رسمی هک شدند و هم‌اکنون بیشتر این سایت‌ها برای سوءاستفاده از این نقطه آسیب‌پذیر در سیستم‌عامل ویندوز مورد استفاده قرار می‌گیرند.  


این سایت‌های اینترنتی کاربران را مجبور به بارگذاری فایلی می‌کنند که شامل برنامه‌ مخرب هکرها می‌شود و امکان دسترسی کامل آن‌ها به رایانه شخصی را فراهم می‌کند.  


سیستم DirectShow بخشی از سیستم گرافیکی DirectX در ویندوز محسوب می‌شود که در سیستم‌های عامل ویندوز 2000، XP و Server 2003 با این نقطه آسیب‌پذیر همراه است.

 

منبع: شبکه فن آوری اطلاعات ایران

نظرات 1 + ارسال نظر
آیتا پنج‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 03:09 ق.ظ

سلام دوست عزیز به فروشگاه منم سر بزن خوشحال می شم عزیزم

"فروشگاه اینترنتی آیتا شاپ " فروش جدیدترین فیلم ها ، کارتون ، نرم افزار ، بازی و... با 35% پایین تر از قیمت پشت جلد کالاها

"تمامی اجناس خود را با نصف قیمت خریداری کنید ، جدیدترن نرم افزارها نصف قیمت ، جدیدترین فیلم ها نصف قیمت ، جدیدترین بازی های کامپیوتر نصف قیمت"
>> بسته بندی ضد خش و حرارت با سی دی های سیلور بهترین کیفیت <<
"""""""""""" Www.aytashop.com """""""""""""""

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد