:: اخبار دنیای وب ::

جدیدترین اخبار IT -مقالات آموزشی

:: اخبار دنیای وب ::

جدیدترین اخبار IT -مقالات آموزشی

گوگل سهام AOL را با ضرر 717 میلیون دلاری فروخت

 

 

 

بر اساس اخبار منتشر شده از سوی منابع رسمی، شرکت گوگل سهام خود در شرکت AOL را با ضرر 717 میلیون دلاری به فروش رساند. 

 



شرکت AOL به همراه کمیسیون امنیت و تبادل ارزی آمریکا گفت، شرکت Time Warner در تاریخ 8 ژوئیه 5 درصد سهام AOL را که در اختیار گوگل بود، به قیمت 283 میلیون دلار خریداری کرد. 


 
این اقدام راه را برای اجرای تصمیمات اخیر Time Warner مبنی بر جدایی کامل AOL از این شرکت هموارتر کرده است. شرکت Time Warner که در سال 2001 میلادی با AOL ادغام شد، طی چند سال اخیر بسیار تلاش کرده است تا این شرکت را به طور کامل از خود جدا کند. 


این طور که گفته می‌شود، ادغام این دو شرکت بر اساس پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های قبلی پیش نرفت و چندان موفق نبود. شرکت AOL در زمینه جدید تعداد مشترکان اینترنتی و انتشار آگهی‌های تبلیغاتی با ضررهای فراوان مواجه شده و موفق به کسب درآمد نشده است و همین امر Time Warner را مجبور کرده تا آن را از خود جدا کند. 



عدم توانایی AOL در کسب درآمدهای ناشی از آگهی‌های تبلیغاتی با دیگر فعالیت شرکت‌های این حوزه همسان نبوده است. به عنوان مثال، "دفتر تبلیغات" آمریکا اعلام کرد که در سال 2008 میلادی میزان درآمدهای حاصل از تبلیغات آنلاین در این کشور 11 درصد افزایش یافت و این در حالی بود که میزان درآمدهای AOL از این بازار با کاهش 6 درصدی مواجه شد. 



شرکت گوگل اوایل سال جاری میلادی به Time Warner اعلام کرد که قصد فروش سهام AOL را دارد. شرکت گوگل در آن زمان اعلام کرده بود که AOL همچنان به عنوان یک شریک تجاری خوب، همکاری‌های خود را با گوگل ادامه خواهد داد. 



گوگل در سال 2006 میلادی 5 درصد سهام AOL را به‌ازای هر سهم 28 سنت خریداری و در مجموع یک میلیارد دلار پرداخت کرد. 


 

منبع: همکاران سیستم 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد