:: اخبار دنیای وب ::

جدیدترین اخبار IT -مقالات آموزشی

:: اخبار دنیای وب ::

جدیدترین اخبار IT -مقالات آموزشی

گوگل درصدر رضایت کاربران موتورهای جست‌وجو قرار گرفت

   

 

 

نتایج یک نظرسنجی نشان داد گوگل که بزرگ‌ترین سهم بازار جست‌وجوی اینترنت را در اختیار دارد در زمینه رضایتمندی مشتریان نیز در صدر است.   

 

بر اساس گزارش جدید در زمینه رضایت مشتری از موتورهای جست‌وجو و پورتال‌های اینترنتی، گوگل در صدر رضایت مشتری و امریکن آنلاین (AOL) در انتها قرار دارد.  

از 100 امتیاز گوگل همانند سال گذشته 86 ، یاهو 77 و مایکروسافت 75 امتیاز به دست آوردند و Ask و AOL به ترتیب 74 و 75 امتیاز کسب کردند.  

شاخص رضایت مشتری آمریکایی که به تازگی منتشر شده به مقایسه رضایت مشتریان از شماری از شرکت‌های اینترنتی و تجارت الکترونیکی پرداخته است.  

در رتبه‌بندی سه ماه به سه ماهی که از سال 2000 انجام گرفته امتیاز تمامی موتورهای جست‌وجو و پورتال‌های بزرگ طی این مدت پیشرف کرده اما تنها Ask.com و AOL پایین‌تر از بالاترین رتبه‌بندی خود قرار گرفته‌اند.  

همچنین در میان تمامی صنایع مورد بررسی از نظر رضایت مشتری، پورتال‌های اینترنتی و موتورهای جست‌وجو با میزان رضایت 83 درصد که 3.8 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته، عملکرد خوبی داشتند.  

 

منبع: ایسنا 

انتشار نخستین تصاویر از سیستم‌عامل Chrome OS گوگل

  

 

 

 

 

از زمان انتشار اخباری در ماه گذشته مبنی بر ورود شرکت گوگل به دنیای سیستم‌های عامل برای رایانه‌ها، سایت‌های خبری و کارشناسان گمانه‌زنی‌های فراوانی را در مورد امکانات، قابلیت‌ها و شکل ظاهری سیستم‌عامل جدید گوگل انجام دادند و حتی لزوم عرضه سیستم‌عامل جدید توسط گوگل را بررسی کردند. 

 


اما هم‌اکنون تصاویری منتشر شده است که گفته می‌شود مربوط به نخستین سیستم‌عامل گوگل برای رایانه‌ها است و به گفته منابع آگاه، قرار است سیستم‌عامل گوگل موسوم به Chrome OS با این شکل و شمایل عرضه شود. 


بر اساس این تصاویر، آیکون‌ها در Chrome OS مانند سیستم‌عامل Mac OS X اپل و در بالای صفحه کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و امکان استفاده سریع‌ و آسان از سرویس‌های مختلف گوگل نظیر Gmail، YouTube و Google Reader را فراهم می‌کنند. 


هنوز زمان زیادی برای عرضه این سیستم‌عامل باقی مانده است و بر اساس اخبار پیشین، گفته شده که نخستین نسخه از این سیستم‌عامل نیمه دوم 2010 وارد بازار می شود. هنوز هیچ منبعی صحت این تصاویر را تایید نکرده است. با این وجود می‌توان گفت، این نخستین تصاویری است که از سیستم‌عامل جدید گوگل منتشر می‌شود. 

 


 

منبع: همکاران سیستم 

99 درصد کاربران از iPhone 3GS راضی هستند

  

 

 

 

طبق نتایج حاصل از بررسی‌های جدید شرکت تحقیقاتی RBC/IQ ChangeWave روی 200 کاربری که صاحب گوشی iPhone 3GS بودند، 99 درصد این افراد از گوشی خود احساس رضایت می‌کردند و 82 درصد آن‌ها اعلام کردند که از این گوشی "بسیار راضی" هستند. 

 


نتایج این تحقیق که نخستین بار در سایت Apple Insider منتشر شد، نشان می‌دهد که کاربران در عین اینکه علاقه فراوانی به این گوشی دارند، از شرکت AT&T که وظیفه عرضه این محصول را در آمریکا دارد چندان راضی نیستند. شرکت AT&T به هنگام فروش مدل‌های مختلف آیفون، کاربران را مجبور به انعقاد قرارداد ویژه‌ای می‌کند که به‌ازای آن افراد در قبال استفاده از خدمات مخابراتی نه‌چندان باکیفیت، باید هزینه‌های زیادی را پرداخت کنند. 


کارشناسان در این تحقیق دریافتند که 55 درصد کاربران از شبکه مخابراتی AT&T و خدمات وابسته به آن برای گوشی آیفون راضی نیستند. در این میان، 41 درصد اظهار داشتند که عمر باتری iPhone 3GS بسیار کوتاه است و 8 درصد نیز خاطرنشان کردند که بخش فناوری اطلاعات در سازمان و محل کار آن‌ها از این گوشی پشتیبانی نمی‌کند. 


گفته می‌شود که گوشی 3GS از دو مدل قبلی آیفون بهتر است و 73 درصد شرکت‌کنندگان در این تحقیق بر این مسئله تاکید کردند.  


 

منبع: http://www.pcworld.com  

 

آمار جدید نشان داد: کاربران گوگل وفادارند

  

 

 

 

با وجودی که یاهو و مایکروسافت در عرصه جست‌وجوی آنلاین برای شکست گوگل متحد شده‌اند اما آنگونه که آمار کام اسکار نشان داده این دو شرکت باید ابتدا بر وفاداری شدید کاربران به گوگل غلبه کنند.  

 

 گوگل رهبر بلامنازع در بازار جست‌وجو و تبلیغات اینترنت است که طبق برآورد موسسه فارستر، با 15 درصد رشد در سال، تنها در آمریکا به ارزش بیش از 30 میلیارد دلار در سال 2014 می‌رسد.  

تحلیل‌های شرکت اینترنتی کام اسکار که به تازگی انتشار یافته نشان داد: گوگل بالاترین میزان وفاداری را در میان کاربران اینترنت برخوردار است و مردم عمده جست‌وجوهای خود را از طریق پورتال این شرکت کالیفرنیایی انجام می‌دهند.  

طبق گزارش کام اسکار، در ماه ژوئن سال 2009 گوگل 65 درصد از سهم بازار جست‌وجو را در اختیار داشت در حالی که مجموع سهم یاهو و مایکروسافت در این بازار 28 درصد بود.  

 

گفتنی است در قرارداد 10 ساله‌ای که بین مایکروسافت و یاهو بسته شده، موتور جست‌وجوی جدید بینگ مایکروسافت نتایج جست‌وجوی سایت‌های یاهو را فراهم می‌کند و یاهو خدمات تبلیغات جست‌وجوی پولی هر دو شرکت را اداره می‌کند 

 

 منبع: ایسنا 

دو وب سایت ایرانی در میان 500 سایت برتر دنیا قرار گرفتند

 

  

 

 

 

دو وب سایت ایرانی در میان 500 سایت برتر دنیا جای گرفتند.  

 



به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، در میان 500سایت برتر از دید سایت آمار گیر " آلکسا " گوگل و یاهو همچنان پر بیننده ترین سایت دنیا به شمار می روند. 

 



در این میان وب سایت بلاگفا در رتبه 201 و تابناک در رتبه 474 در بین 500 سایت برتر دنیا قرار گرفته اند. 

 



در این ارزیابی بیش از 90 درصد سایت های پر بیننده ماهیت آمریکایی داشته اند. 

 

 

منبع: موبنا 

سرویس وبلاگ تی‌دی‌بلاگ راه‌اندازی شد

   

 

 

 

سرویس وبلاگ تی‌دی‌بلاگ در دامنه www.tdblog.ir راه‌اندازی شد.    

 

 

اختصاص یک زیردامنه برای هر یک از وبلاگ‌نویسان، امکان ایجاد و مدیریت آسان مطالب با ادیتور پیشرفته و قدرتمند فارسی، پیوندهای وبلاگ، پیوندهای روزانه، صفحات اضافی، مدیریت نظرات، آرشیو موضوعی و آرشیو تاریخی، برخی از خدمات سرویس تی‌دی‌بلاگ به نشانی http://tdblog.ir هستند.  

 

 

منبع: ایسنا 

برنامه صوتی گوگل به آیفون راه می‌یابد

گوگل&آیفون 

 

 

 

با وجود ممانعت اخیر اپل از عرضه برنامه صوتی گوگل برای کاربران آیفون، این سرویس به‌زودی به شکل سایت اینترنتی برای این تلفن هوشمند قابل دسترس می‌شود.  

 

 

برنامه مدیریت مکالمات تلفنی Google Voice که بسیاری ممنوعیت آن برای آیفون را به دلیل به خطر افتادن سود AT&T دانسته‌اند به شکل وب سایتی برای کاربران آیفون قابل دسترس خواهد بود و تمامی امکانات برنامه صوتی گوگل را خواهد داشت.  

برنامه رایگان Google Voice به کاربران امکان می‌دهد شماره واحدی را برای تماس با خانه، محل کار و تلفن همراه تعیین کنند و همچنین میل صوتی و پیام‌های متنی دریافت کنند.  

بر اساس این گزارش برخی این برنامه را برنامه‌ای توصیف کرده‌اند که با فراهم کردن امکان ارسال رایگان پیام به اپراتورهای تلفن همراه ضرر می‌زند. 

 

معلوم نیست اپل برنامه گوگل صوتی پیشنهاد شده را مجددا بپذیرد اما این شرکت اوایل امسال به گوگل اجازه داد Latitude را پس از نپذیرفته شدن در فروشگاه آنلاین اپل به شکل برنامه اینترنتی تبلیغ کند.  

با توجه به این که مسدودیت برنامه صوتی گوگل توسط اپل توجه گسترده مردم و کمیسیون ارتباطات فدرال را جلب کرد به نظر نمی‌رسد مسدود کردن مجدد برنامه گوگل تصمیم مناسبی برای اپل باشد.   

 

منبع: ایسنا 

ارائه خدمات جدیدی در چارچوب افزایش امنیت جست‌وجوهای اینترنتی

  

 

 

 

این خدمات امنیتی به طور مشترک و با همکاری سازمان مشهور Against Intuition و به طور رایگان به کاربران اینترنت ارائه می‌شود. بر اساس اعلام پاندا، کاربرانی که از این خدمات استفاده می‌کنند در مواجعه با پایگاه اینترنتی آلوده، مخرب و یا مشکوک هشدارهای امنیتی دریافت کرده و اجازه دسترسی آنها تنها با مسئولیت و صلاحدید خود آنها صادر می‌شود. 



همچنین این خدمات به محض نصب یک نوار ابزار بسیار ساده و رایگان با عنوانWOT بر روی مرورگرهای وب فعال می‌گردد. حفاظت کاربر در برابر کلاهبرداری‌های اینترنتی، سرقت اطلاعات شخصی، جاسوس‌افزارها ، هرزنامه‌ها و فروشگاه‌های تقلبی آنلاین و نیز سایر بدافزارهایی که به علت بازدبد از صفحات آلوده و آسیب‌پذیر به رایانه وی نقوذ می‌کنند از جمله مزایای این ابزار موثر محسوب می‌شود.

در حال حاضر، 5 میلیون کاربر فعال اینترنت در سرتاسر جهان از ابزارWOT استفاده می‌کنند و هر دو شرکت پشتیبانی کننده آن امیدوارند که ترکیب قدرت حفاظتی‌شان، کاربران بیشتری را از صدمات اینترنتی مصون نگاه داشته و قدرت تجاری آنها را نیز افزایش دهد.

"خوان سانتانا"، مدیر اجرایی پاندا با ابراز خرسندی از همکاری در زمینهWOT می‌گوید معتقد است قدرت متمرکز جامعه کاربران اینترنت در سرتاسر جهان خود یک قدرت دفاعی موثر در برابر تهدیدهای اینترنتی ست و درست به همین دلیل WOT ابزار مناسبی برای افزایش ضریب امنیت اینترنت محسوب می‌شود زیرا براساس همیاری و همکاری کاربران و نیز با کمک فناوری هوش یکپارچه پاندا عمل می‌کند.

از سویی دیگر ، "ازا سوریو"، مدیر اجرایی Against Intuition نیز همکاری با شرکتی قدرتمند و خوشنام مانند پاندا را گامی مثبت در جهت تحقیق رویاهای امنیتی خود برشمرد و اضافه کرد که این همکاری مشترک، اینترنت را به فضایی امن‌تر تبدیل خواهد کرد.

درباره ابزار WOT
(Web of Trust ) WOT یک ابزار مدیریت امنیت جست‌وجو در اینترنت، مبتنی بر اطلاعات امنیتی جمع‌آوری شده از جامعه جهانی کاربران اینترنت می‌باشد. این ابزار منحصر بفرد دارای سیستم ارزیابی هوشمند و انسداد فوری دسترسی به صفحات و پایگاه‌هایی ست که استانداردهای امنیتی پیش‌فرض و یا استانداردهای تعریف شده توسط کاربر را نداشته باشند.

این مسئله امنیت کاربران اینترنت را در هنگام جست‌وجو، فعالیت و یا حتی خریدوفروش‌های آنلاین، تضمین می‌کند.WOT با قابلیت به روزرسانی مستمر و لحظه به لحظه، نتایج نمایش داه شده توسط موتورهای جست‌وجو را نیز به سرعت ارزیابی کرده و رتبه امنیتی آن پایگاه‌ها را به کاربر اعلام می‌کند.

WOT با قابلیت نصب بر روی Firefox و , IE به صورت کاملا رایگان و از طریق آدرس www.mywot.com قابل دریافت است.  

 

 

منبه: ITNA