:: اخبار دنیای وب ::

جدیدترین اخبار IT -مقالات آموزشی

:: اخبار دنیای وب ::

جدیدترین اخبار IT -مقالات آموزشی

خدمات جدید امنیتی «مک‌آفی» از راه رسید

  مک آفی

 

 

شرکت امنیتی مک آفی محصول تازه‌ای را برای حفظ امنیت شبکه های رایانه‌ای در شرکت های تجاری روانه بازار کرده است.  

 



به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، این محصول تحت وب یک مجموعه نرم افزاری آنلاین است که دارای امکانات و ویژگی های مختلفی است.   


فیلترینگ سایت های اینترنتی، اسکن کردن رایانه و دیتای موجود در شبکه برای شناسایی خطرات و آسیب پذیری های احتمالی و امکانات خاص برای حفاظت از ایمیل از جمله امکانات این محصول است.  


مدیران مک آفی امیدوارند با توجه به بهبود امکانات SaaS security استقبال از ان تا 30 درصد افزایش یابد.  

 

منبع: شبکه فن آوری اطلاعات ایران  

گوگل دو حفره خطرناک امنیتی در کروم را برطرف کرد

 کروم 

 

 

 

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران  این دو حفره از چندی قبل شناسایی شده و گوگل برای رفع آنها در تلاش بود.  

 


یکی از این حفره ها باعث اجرای کدهای معیوب و خطرناک نرم افزاری بر روی این مرورگر می شد و به گفته کارشناسان گوگل تا بدان حد خطرناک تشخیص داده شده بود که گوگل در مدت زمان کوتاهی برای رفع آن اقدام کرد.  

 


حفره دوم حاصل یک نقص در بخش حافظه این مرورگر بود که نحوه پردازش عملکرد زبانه های مختلف باز شده را دچار مشکل می کرد. 
 

 

این نقص باعث از کار افتادن ناخواسته کروم در حین فعالیت می شد.  

 


گوگل چندی قبل حفره دیگری را هم در کروم رفع کرده بود که مربوط به موتور جاوا اسکریپت آن بود.   

 

 

 

منبع: شبکه فن آوری اطلاعات ایران  

ماه را از «گوگل ارث» تماشا کنید

گوگل ارث  

 

 

 

به مناسبت چهلمین سال فرود فضاپیمای آپولو 11 بر روی ماه در 20 جولای سال 1969، گوگل از روز دوشنبه تصاویر و اطلاعات جدیدی در مورد ماه را به نرم افزار گوگل ارث خود اضافه کرد و گشت وگذار مجازی بر فراز ماه را برای کاربران خود ممکن ساخت. 

 

به گزارش اینفورمیشن ویک، با عرضه این خدمات میلیون ها نفر در سراسر جهان می توانند اطلاعات بیشتری در مورد فضا و کره ماه بیاموزند.  

از طریق این سرویس علاقمندان می توانند در مورد محل فرود فضاپیمای آپولو، فضانوردان آن، محل فرود آنان، اکتشافات این گروه و غیره اطلاعاتی کسب کنند.  

گوگل چهار سال قبل برای اولین بار سرویس google moon را راه اندازی کرد تا از این طریق گشت وگذار مجازی بر روی ماه را ممکن کند.  
 
گوگل سرویس محدودتری را برای سیاره مریخ راه اندازی کرده است.  

 

 

منبع:عصر ایران 

راه‌اندازی بزرگ‌ترین فروشگاه کتاب آنلاین جهان

 فروشگاه کتاب آنلاینجهان  

 

 

کتابفروشی الکترونیکی که بیش از 700 هزار عنوان کتاب در قفسه‌های مجازی خود دارد از سوی Barnes & Noble راه اندازی شد.   

 

 کتابفروشی آمریکایی Barnes & Noble این فروشگاه را بزرگ‌ترین فروشگاه کتاب الکترونیکی آنلاین جهان توصیف کرده است.  

این کتابفروشی با راه‌اندازی این فروشگاه به رقابت مستقیم با فروشنده آنلاین آمازون می‌پردازد که کتاب‌های الکترونیکی را برای خواندن در مجموعه‌ای از دستگاه‌ها شامل رایانه، آی پاد تاچ، MP3 پلیرها و تلفن‌های هوشمند آیفون و بلک بری عرضه می‌کند.  

آمازون با عرضه دستگاه کتابخوان الکترونیکی Kindle در سال 2007 و داشتن بیش از 300 هزار عنوان کتاب برای فروش در وب سایت خود، سهم قابل توجهی در بازار کتاب الکترونیکی کسب کرده است.  

کتابفروشی Barnes & Noble دستگاه مشابه Kindle عرضه نمی‌کند اما اعلام کرده است عرضه کننده انحصاری کتاب‌های الکترونیکی برای کتابخوانهای پلاستیک لوجیک خواهد بود.  

پلاستیک لوجیک در حال ساخت کتابخوان الکترونیکی است که با داشتن قابلیت‌های مشابه، با دستگاه بی‌سیم Kindle رقابت خواهد کرد.  

 

منبع:ایسنا 

نسخه رایگان مجموعه نرم‌افزاری Office عرضه می‌شود

Office 2010   

 

 

 

شرکت مایکروسافت در تلاش است که نسخه جایگزین اینترنتی مجموعه نرم‌افزاری Office خود را روانه بازار کند، اما این شرکت نرم‌افزاری در عین حال قصد ارایه رایگان نسخه ویژه‌ای از این نرم‌افزار را با نام Office Web Apps دارد که هنوز در مرحله بازبینی به‌سر می‌برد و قرار است از نیمه نخست سال آتی، برای رایانه‌هایی که Office 2010 را خریداری کرده‌اند، عرضه شود.  

 

به نظر می‌رسد که مایکروسافت با عرضه نسخه آنلاین Office Web Apps و نسخه آفلاین Office 2010 برای نسل آتی مجموع نرم‌افزاری Office، سهم بیشتری از بازار رایانه‌های رومیزی را تصاحب کند و در عین حال رقابت بیشتری را با مجموعه نرم‌افزاری اینترنتی Google Docs و مجموعه Zoho‌ انجام دهد. 

 

مایکروسافت هم‌اکنون در فضایی به‌سر می‌برد که نرم‌افزارهای آفلاین پرسود آن همچنان مورد استقبال کاربران بوده و هنوز عرصه را به رقبای آنلاین واگذار نکرده است. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، تا پایان سال 2009 میلادی مایکروسافت نرم‌افزارهای آفلاین خود را به ارزش 20 میلیارد دلار به فروش خواهد رساند. 

 


"شری مک‌لیش"(Sheri McLeish) یکی از تحلیلگران مرکز تحقیقاتی Forrester Research اعلام کرد که گسترش مجموعه نرم‌افزاری Office توسط مایکروسافت اقدام بسیار مناسبی برای این صنعت محسوب می‌شود و موفقیت بیشتر شرکت مایکروسافت در این عرصه را تضمین می‌کند.

او در این خصوص توضیح داد: «اگر ما رقبای مجموعه Office را از جانب گوگل و Zoho در اختیار نداشتیم، به‌طور یقین مایکروسافت به فکر عرضه نسخه رایگان Office نمی‌افتاد. باید توجه داشت که رقابت بیشتر در این زمینه به نفع شرکت‌های تجاری و مشتریان خواهد بود».  

 

 

منبع: همکاران سیستم 


Chrome سریع‌ترین مرورگر اینترنتی جهان شناخته شد

                                                     google chrome 

 

 

 

زمانی که موزیلا حدود دو هفته قبل نسخه جدید فایرفاکس را عرضه کرد، توسعه‌دهندگان این نرم‌افزار خاطرنشان کردند که کاربران مرورگر سریع‌تری را در اختیار خواهند داشت و این در حالی است که طی بررسی‌های کنونی مشخص شد Firefox 3.5 صفحات اینترنتی مشابه را نسبت به مرورگرهای IE مایکروسافت و Safari اپل با سرعت بیشتری باز می‌کند. با این وجود، کارشناسان اعلام کرده‌اند که سرعت باز شدن این صفحات در مرورگر Chrome گوگل همچنان دودهم ثانیه از فایرفاکس بیشتر است. 

 

 

 

از بین 8 سایت مورد بررسی، مرورگر Chrome پنج سایت را سریع‌تر از دیگر مرورگرها باز کرده است و میانگین باز شدن هر صفحه اینترنتی در آن 699/1 ثانیه اعلام شده است. در این میان، Firefox 3.5 با تفاوتی اندک در حال رقابت با Chrome بوده و میانگین باز شدن هر یک از صفحات اینترنتی توسط آن 762/1 ثانیه اعلام شده است. در مطالعاتی که پیش‌تر انجام شده بود، Firefox 3.0.7 در بین چهار مرورگر مورد بررسی رتبه چهارم را از آن خود کرده بود. 

 

 

مرورگرهای Internet Explorer 8 و Safari 4 در جریان سرعت باز کردن صفحات اینترنتی در شرایط مشابهی به‌سر می‌برند و میانگین سرعت باز شدن هر یک از صفحات اینترنتی توسط آن‌ها 833/1 و 946/1 ثانیه است. در این جریان مرورگر Opera 10 Beta در رتبه آخر ایستاده است و میانگین زمان باز شدن هر صفحه اینترنتی در آن از نزدیکترین رقیب حدود نیم ثانیه بیشتر است. 


 

منبع: همکاران سیستم 

 

نسخه جدید مرورگر اینترنتی Firefox 3.5.1 توسط شرکت موزیلا

 Firefox 3.5.1 

 

 

 

شرکت موزیلا نسخه جدید مرورگر اینترنتی خود با نام Firefox 3.5.1 را عرضه کرد. در این نسخه جدید مشکلات امنیتی فراوانی که موزیلا در اوایل هفته گذشته آن‌ها را به عنوان "مشکلات خطرناک" خواهند بود، برطرف شده است.  


در مرورگر Firefox 3.5.1 که به صورت رایگان روی سایت اینترنتی موزیلا عرضه شده است، حفره‌های امنیتی بخش Just-In-Time(JIT) که مربوط به بخش JavaScript می‌شد، وصله شده است. 


این حفره‌های امنیتی باعث می‌شد تا رایانه در سیستم حافظه خود با مشکل مواجه شود و در برخی موارد مشخص، این حفره به هکرها امکان می‌دادند تا کدهای مخرب خود مانند بدافزارها را روی رایانه شخصی کاربران نصب کنند. 


علاوه بر رفع این حفره‌های امنیتی، شرکت موزیلا دیگر بخش‌های مرورگر اینترنتی خود را نیز ایمن کرده است. شرکت موزیلا پیش‌تر اعلام کرده بود که اوایل ماه جاری میلادی Firefox 3.5.1 را در اختیار عموم کاربران قرار خواهد داد. 


لازم به ذکر است که مرورگر اینترنتی Firefox 3.5.1 برای نصب روی رایانه‌ها به سیستم‌عامل Mac OS X 10.4 یا نسخه‌های بالاتر از آن نیاز دارد. 


 

منبع: همکاران سیستم 

نسل آتی تلفن های همراه با قابلیت های شگفت انگیز

  

 

 

 

 با نگاهی گذرا به خانواده ، دوستان و اطرافیان خود که صاحب انواع مختلف تلفن همراه هستند درمی یابیم که بدون استثنا همه این گوشی ها، فارغ از هوشمند یا معمولی بودن شان ظاهر یکسانی دارند و در کل، یک دستگاه جیبی مستطیل شکل هستند که شامل نمایشگر و صفحه کلید می شوند. اما تا چند سال بعد کمتر این گوشی ها در دستان مردم خواهند بود و جای خود را به نسل جدیدی از تلفن های همراه خواهند داد که ظاهری کاملاً متفاوت دارند و حتی در بیشتر مواقع به صورت شخصی برای هر یک از کاربران ساخته می شوند. 

 

 

توضیحات تکمیلی در ادامه مطلب 

ادامه مطلب ...