X
تبلیغات
زولا
جمعه 12 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 01:50 ب.ظ

 

 

 

کاربران وب سایت اجتماعی Facebook از این پس می توانند در مورد مشاهده کنندگان پستهایشان تصمیم گیری کنند.

وب سایت اجتماعی  Facebookبه کاربرانش اختیارات بیشتری در کنترل مشاهده کنندگان پستهایشان داده است. وب سایت مذکور نسخه بتای ابزاری به نام Facebook Publisher را راه اندازی کرده است که امکان کنترل حریم خصوصی کاربران را بیشتر کرده است. کاربران قادرند توسط این ابزار انتخاب کنند چه کسی می تواند پست آنها را مشاهده کند و چه کسی نمی تواند.

یکی از مهندسان facebook در اینباره توضیح می دهد:

” ممکن است شما بخواهید برخی پستها را با افراد بسیاری در میان بگذارید مانند اینکه امروز هوا چقدر عالی است. گاهی اوقات نیز ممکن است پستهایی خصوصی تر داشته باشید مانند شماره تلفن جدیدتان یا دعوت از برخی دوستان برای شام در یک رستوران خاص. طبعاً در چنین مواقعی لازم است فقط دوستان نزدیک شما از این پستها اطلاع یابند.”

وی ادامه می دهد که ابزار جدید بعد از هر به روز رسانی “What’s on your mind?” از کاربران می پرسد، “Who do you want to tell?” یعنی “به چه کسی می خواهید بگویید؟”  جواب به این سؤال مشخص می کند که کدام یک از دوستان می توانند پستها، تصاویر یا ویدئوها را مشاهده کنند.
برای دسترسی به کنترل حریم خصوصی لازم است کاربران بر روی علامت قفل که در گوشه سمت راست و پایین صفحه قرار دارد کلیک کرده تا یک منوی Options باز شود. در آنجا افراد می توانند یکی از گزینه های در دسترس بودن پست برای همگان، برای دوستان تأیید شده و یا برای دوستان دوستان را انتخاب کنند.

 

منبع : وینبتا

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo