گوگل با بهبود جست‌وجو به جنگ بینگ مایکروسافت رفت

جستجوگر بینگ

    گوگل به‌منظور دفع چالش قوی از سوی موتور جست‌وجوی جدید مایکروسافت، ارتقاءهای متعددی در قابلیت‌های جست‌وجوی خود انجام داده تا آن‌ها را مفیدتر سازد.  

 

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق اعلام یکی از مهندسان نرم‌افزاری گوگل، این موتور جست‌وجو اکنون به هنگام جست‌وجوی کاربران برای مکان‌ها در Google Search، تصاویر را در کنار نقشه‌ها و لینکها قرار می‌دهد.  

کلیک برروی هر یک از تصاویر کاربران را به لایه عکس در Google Maps می‌برد و در آنجا کاربران می‌توانند به مرور تصاویر با برچسب‌های جغرافیایی بپردازند.  

کاربران همچنین می‌توانند در جست‌وجوی تصویر پیشرفته گوگل، جست‌وجوی تصویرشان را فیلتر کنند که این ابزار مفیدی برای وبلاگ‌نویسانی محسوب می‌شود که می‌خواهند مطمئن شوند از آثار غیرکپی رایتی استفاده می‌کنند.  

گوگل همچنین در آمریکا، انگلیس، آلمان و کره جنوبی ابزار Product Search را به دستگاه‌های قابل حملی که دارای اتصال اینترنت هستند، گسترش داده است.  

موتور جست‌وجوی بینگ از زمان آغاز به کار موفق ظاهر شده و طبق جدیدترین آمار منتشره ازسوی Net Applications، در حالی که گوگل با 81 درصد از سهم بازار جست‌وجو در صدر قرار دارد، بینگ توانسته با 5.3 درصد یاهو را کنار زده و در مکان دوم قرار بگیرد.  

موتور جست‌وجوی بینگ که جایگزین MSN Live Search می‌شود، برای فراهم کردن نتایج جست‌وجوهای آنلاین به طور اساسی برروی الگوریتم‌ها و کلید واژه‌ها متکی است اما طبق اعلام مایکروسافت، تا حدودی دربردارنده فن‌آوری معنایی یا سمانتیک است که معنی موردنظر جملات را درک می‌کند.   

 

منبع: ایسنا