"استیفن ایلاپ"(Stephen Elop) مدیر مرکز Business Division مایکروسافت تاکید کرد، در فضای کنونی که نرمافزارهای رایگان تحت مرورگرهای اینترنتی عرضه میشوند، کاربران خانگی و تجاری همچنان حاضر هستند که برای خرید مجموعه نرمافزاری Office پول پرداخت کنند.
مایکروسافت با ارایه نسخه ویژه نرمافزارهای Excel، Word، PowerPoint و OneNote مبتنی بر مرورگرهای اینترنتی در مجموعه نرمافزاری Office 2010، از هماکنون برای ورود به این بازار برنامهریزی کرده است. اما "استیفن ایلاپ" طی یک مصاحبه اعلام کرد که هنوز برای نسخه معمولی مجموعه نرمافزاری Office امیدهای فراوانی وجود دارد.
او در این خصوص توضیح داد: «ما قصد نداریم که در محصول جدید خود فقط یک تجربه رایانهای مناسب را برای کاربران به ارمغان بیاوریم، بلکه مجموعهای هماهنگ متشکل از رایانه شخصی، فضای مرورگر اینترنتی، فضای اینترنت، سرویسها و فضای دستگاههای دیجیتالی قابلحمل را در اختیار کاربر میگذاریم. بر این اساس، این بهترین مجموعهای خواهد بود که به واسطه آن کاربران از رایانه شخصی، تلفنهمراه و مرورگر اینترنتی استفاده میکنند».
او در کنفرانس بینالمللی شرکای مایکروسافت اعلام کرد که این شرکت به کاربران امکان خواهد داد تا نحوه کار کردن با این سیستم جدید را بیاموزند.
مدیر مرکز مدیر مرکز Business Division در خصوص شرکت گوگل نیز توضیح داد، بیشتر کاربران تجاری همچنان بر این باورند که گوگل تنها یک مرکز جستوجوگر اینترنتی است و یا برنامهای نظیر Google Docs را ارایه میدهد.
منبع: همکاران سیستم |