:: اخبار دنیای وب ::

جدیدترین اخبار IT -مقالات آموزشی

:: اخبار دنیای وب ::

جدیدترین اخبار IT -مقالات آموزشی

کاهش رشد درآمد گوگل

 

 google 

 

 

رشد فروش سه ماهه دوم شرکت گوگل کاهش یافته است و این شاید به این معناست که نر خ بهبود وضعیت صنعت فناوری اطلاعات کند‌تر از آنچه برخی ناظران پیش‌بینی کرده‌اند، بوده است. 

  

گوگل که مالک پرطرفدار‌ترین موتور جستجوی اینترنتی است، گزارش داد رشد فروش تبلیغاتی‌اش 2.9 درصد بوده است و این در حالی است که در سه ماهه اول امسال این نرخ 6.2 درصد بوده است. این خبر باعث شد ارزش سهام گوگل 2.8 درصد کاهش یابد، به‌طوری‌که ارزش هر سهم این شرکت با 12.35 دلار افت به 430.25 دلار در هر سهم رسید. 

 

بعد از اخبار مالی مثبت از شرکت‌های اینتل و آی.بی.ام. خبر مربوط به عملکرد مالی گوگل، سرمایه‌گذاران و ناظران مالی را مجدداً نگران ساخت. تحلیل‌گر شرکت Broadpoint AmTech Inc.، بن اشتاتر عنوان کرد: خبر گوگل نشان می‌دهد بهبود اوضاع اقتصادی هنوز شتاب نگرفته است. واقعیت این است که خبر مربوط به عملکرد اینتل بسیاری از ناظران را هیجان‌زده کرد. 

به‌منظور مواجهه با وضعیت اقتصادی بسیاری از شرکت‌ها از حجم تبلیغات اینترنتی خود کاسته‌اند و این امر بر درآمد گوگل مستقیماً اثر گذاشته است. هزینه‌های تبلیغات اینترنتی از 22 درصد در سال گذشته به 10 درصد در سال جاری رسیده است. این در حالی است که چالش موتور جستجوی جدید مایکروسافت موسوم به Bing  نیز بر بازار گوگل اثر گذاشته است. اریک اشمیت در کنفرانس تلفنی عنوان کرد هنوز معلوم نیست بهبود اقتصادی چه زمانی به وقوع بپیوندد. 

گوگل و آی.بی.ام. از هزینه‌های خود کاسته‌اند تا سوددهی را افزایش دهند؛ آی.بی.ام. حدود 9000 شغل را حذف و برخی از پروژه‌های خود را به خارج از کشور منتقل کرده است. این شرکت همچنین در حوزه‌های نرم‌افزاری و ارائه خدمات سرمایه‌گذاری کرده است. گوگل 200 شغل در حوزه فروش و بازاریابی را حذف کرده است که معادل یک درصد از نیروی کارش است و واحدهای تبلیغات رادیویی و روزنامه‌ای این شرکت نیز تعطیل شده‌اند.  

 

منبع: همکاران سیستم 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد