:: اخبار دنیای وب ::

جدیدترین اخبار IT -مقالات آموزشی

:: اخبار دنیای وب ::

جدیدترین اخبار IT -مقالات آموزشی

حمله هکرها به کاربران آفیس مایکروسافت

هکر 

 

 

مایکروسافت هشدار داد مجرمان اینترنتی با بهره‌برداری از یک حفره برنامه‌نویسی که هنوز ترمیم نشده، به کاربران نرم‌افزار آفیس این شرکت حمله کرده‌اند. 

 

 

بزرگ‌ترین سازنده نرم‌افزاری جهان همزمان با انتشار وصله‌هایی برای ترمیم 9 حفره امنیتی در آسیب پذیری‌های برنامه‌هایش، این هشدار را اعلام کرد.  

طبق این هشدار، آفیس اکس پی، 2003 و 2007 در برابر این حملات آسیب‌پذیر هستند؛ مجرمان اینترنتی برنامه‌های مایکروسافت را به دلیل مورد استفاده بودن گسترده هدف می‌گیرند تا با یکی از مجموعه کدهای مخربشان، شمار قربانیان احتمالی خود را بالا ببرند.  

لازم به ذکر است که ویندوز در بیش از 90 درصد از رایانه‌های جهان اجرا می‌شود و آفیس مایکروسافت حدود 500 میلیون کاربر دارد.  

هکرها با استفاده از وب سایت‌های دامگذاری شده‌ای با کدهای مخربی که در رایانه‌های مجهز به نرم‌افزار آفیس بارگذاری می‌شوند، از آسیب‌پذیری آفیس بهره می‌گیرند.  

رایانه‌های آلوده شده تحت کنترل شبکه‌های آلوده معروف به بوت نتی قرار می‌گیرند و از آن‌ها برای اعمال مجرمانه‌ای مانند هرزنامه‌پراکنی و سرقت اطلاعات شخصی استفاده می‌شود.  

مایکروسافت شمار رایانه‌های مورد حمله قرار گرفته را اعلام نکرده اما کاربران می‌توانند با غیرفعال کردن قابلیت‌هایی که کار کردن این برنامه برروی اینترنت را امکان‌پذیر می‌کنند مانع این حملات شوند. مایکروسافت به این منظور ابزاری را در وب سایت پشتیبانی‌اش ارسال کرده است.  

 

منبع : ایسنا 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد