:: اخبار دنیای وب ::

جدیدترین اخبار IT -مقالات آموزشی

:: اخبار دنیای وب ::

جدیدترین اخبار IT -مقالات آموزشی

جی میل از مرحله آزمایشی بتا خارج شد

 

 گوگل

 

مدیر مدیریت محصول گوگل در مصاحبه‌ای اعلام کرد: جی میل، Google Calendar ، Google Docs و Google Talk اکنون همگی محصولات رسمی گوگل هستند.  

برداشتن برچسب بتا از جی میل چیزی شبیه پیشگویی آخرزمان است که به حقیقت پیوسته است. گوگل در آوریل 2004 نخستین نسخه آزمایشی بتای جی میل را با یک گیگابایت ظرفیت راه‌اندازی کرد که به کاربران امکان می داد شماری از پیامهای خود را بصورت آنلاین ذخیره کنند. این سرویس در فوریه 2007 برای عموم کاربران راه اندازی شد.  

اما اینکه چرا گوگل این محصولات را تحت برچسب بتا حفظ کرد همچنان جز اسرار این شرکت مانده است.  

تاکنون 1.75 میلیون شرکت که بیشتر آنها مشتریهای کوچک و متوسط هستند Google Apps را بکار گرفته‌اند. نسخه پولی این برنامه که شامل جی میل، Google Calendar, Google Docs, Google Video و سایتهای گوگل بود در فوریه 2007 عرضه شد و به ازای هر کاربر در سال50 دلار هزینه اشتراک دارد.  

نسخه پولی این برنامه شامل تضمین 99.9 درصدی کارکرد درست و 25 گیگابایت ذخیره سازی است در حالیکه نسخه رایگان آن 7.3 گیگابایت ظرفیت ذخیره سازی در اختیار کاربران قرار می دهد.  

گوگل پیش از این در واکنش به انتقادهای انجام گرفته نسبت به ماندن محصولاتش در مرحله آزمایشی بتا، استدلال کرده بود در مقایسه با شرکت‌های دیگر تعریف متفاوتی از کلمه‌ بتا دارد و تاکید داشت برنامه‌ها پیش از این که به صورت کامل منتشر شوند نیاز به قرار گرفتن تحت مهندسی بیشتری دارند.  

 

منبع: ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد