:: اخبار دنیای وب ::

جدیدترین اخبار IT -مقالات آموزشی

:: اخبار دنیای وب ::

جدیدترین اخبار IT -مقالات آموزشی

گوگل سیستم عامل برای رایانه های شخصی عرضه می کند

  

 

در تعارضی انکارناپذیر با مایکروسافت، گوگل روز چهارشنبه اعلام خواهد کرد که سیستم عاملی برای رایانه های شخصی عرضه می‌کند. 



جزئیات به کار رفته در این تکنولوژی هنوز فاش نشده، اما قرار است چهارشنبه عصر به وقت محلی، خبر رسمی مربوط به این تحول بر روی وبلاگ این شرکت منتشر شود. 



این حرکت رقابت درجریان بین گوگل و مایکروسافت را شدت خواهد بخشید. در حال حاضر سیستم عامل ویندوز عمده‌ی فعالیت‌های پایه در بسیاری از کامپیوترها را کنترل می‌کند. 



به نظر می رسد گوگل قصد دارد در حوزه کامپیوترهای شبکه یا netbookها که جهان پردازش شخصی را متحول ساخته‌اند، فعال‌تر ظاهر شود. 
 


گوگل قبلاً سیستم عامل آندروید را برای تلفن‌های همراه توسعه داده بود و تولید‌کنندگان netbook را ترغیب می‌کرد که از آن استفاده کنند. سالها است گوگل چشم‌اندازی را ترغیب می‌کند که در آن نرم‌افزارها به طور مستقل بر روی کامپیوترها نصب نمی‌شوند بلکه مستقیماً در داخل مرورگر اجرا شده و در شبکه به راحتی جابجا می شوند. 



در این راستا بود که این شرکت در سال گذشته مرورگر Chrome را که به راحتی با نرم‌افزارهای شبکه مانند Gmail و  Google Docs کار می کرد را عرضه کرد. از زمان عرضه این مرورگر، این شرکت بر افزایش قابلیت‌های این مرورگر کار کرده است. 



بینانگذار شرکت Netscape در مصاحبه‌ای اخیراً عنوان داشت: " Chromeتنها یک مرور گر نیست بلکه ویرایش مدرن یک سیستم عامل است." 



رشد بازار netbookها چالشی جدی برای مایکروسافت محسوب می‌شود چرا که این شرکت همواره بر بازار کامپیوترهای شخصی پرقدرت مسلط بوده است. موج اول netbookها از سیستم عامل Linux استفاده می‌کرد. به خاطر همین تحول در بازار شرکت اینتل نیز به سمت تولید سیستم عامل موسوم به Moblin حرکت کرده است.  



در مواجهه با این وضعیت، شرکت مایکروسافت بر بهبود و منعطف ساختن Windows 7سرمایه گذاری کرده است به نحوی که این سیستم عامل برای netbookها نیز قابل استفاده باشد.
 

 

منبع: همکاران سیستم   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد