:: اخبار دنیای وب ::

جدیدترین اخبار IT -مقالات آموزشی

:: اخبار دنیای وب ::

جدیدترین اخبار IT -مقالات آموزشی

70 درصد از نرم‌افزارهای مخرب تروجان هستند

  

 

 

بر اساس گزارش امنیتی PandaLabs برای سه ماهه دوم سال 2009، تروجان‌ها 70 درصد از نرم‌افزارهای مخرب بین ماه آوریل تا ژوئن سال 2009 را تشکیل دادند.  

 

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس این گزارش میزان جاسوس افزارها 6.25 درصد کاهش یافته و اکنون تنها 6.9 درصد از نرم افزارهای مخرب را تشکیل می‌دهند.  

طبق گزارش PandaLabs در مقابل، تبلیغ افزارها در طی سه ماهه دوم سال 2009 افزایش چشمگیری یافتند و از 7.54 درصد در سه ماهه قبلی به 16.37 درصد در این مدت رسیدند که این مسئله تا اندازه زیادی در ارتباط با افزایش برنامه های آنتی ویروس قلابی بود. ورم‌ها نیز اکنون روبه افزایش بوده و 4.4 درصد از کل نرم افزارهای مخرب را تشکیل می دهند.  

اما به گفته محققان، تروژان‌ها بیش از هر نوع نرم افزار مخرب دیگری عامل آلودگی در طی این مدت بودند و 34.37 درصد از کل آلودگی‌های کشف شده را به خود اختصاص دادند که این میزان 2.86 درصد نسبت به سه ماه قبلی افزایش یافته است. سطح آلودگی تبلیغ افزارها ثابت مانده و 19.62 درصد از کل آلودگی ها به حساب آمدند.  

فعال ترین نرم افزار مخرب در این مدت تروژان Downloader.MDW بود که برای دانلود کردن نرم افزارهای مخرب دیگر طراحی شده بود. جاسوس افزار Virtumonde و تروژان Rebooter.J نیز از جمله نرم افزارهای مخربی بودند که بیشترین آلودگی ها را به بار آوردند.  

همچنین تایوان با 33.63 درصد از رایانه های آلوده به نرم‌افزارهای مخرب فعال، در صدر فهرست کشورهای آلوده قرار گرفت و پس از آن ترکیه و لهستان با کمتر از 30 درصد قرار گرفتند.  

 

منبع: ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد