:: اخبار دنیای وب ::

جدیدترین اخبار IT -مقالات آموزشی

:: اخبار دنیای وب ::

جدیدترین اخبار IT -مقالات آموزشی

همه آنچه در مورد iPhone 3G باید بدانیم

 

 

 

 

 اطلاع از امکانات، نقاط قوت و ضعف و از سوی دیگر قیمت گوشی‌های تلفن همراه همواره سه رکن اساسی در انتخاب مدل‌های مختلف آن در بازار است که مشتری‌ها را به سوی خود می‌کشاند.


این گوشی از طریق گیرنده ماهواره‌ای GPS نقشه‌های آنلاین را در اختیار کاربران می‌گذارد، از خدمات شبکه مخابراتی HSDPA و اینترنت پرسرعت پشتیبانی می‌کند و امکانات تجاری و اداری را در اختیار کاربران می‌گذارد.

 

 

توضیحات تکمیلی در ادامه مطلب 

  

 

 

 

فارس: اطلاع از امکانات، نقاط قوت و ضعف و از سوی دیگر قیمت گوشی‌های تلفن همراه همواره سه رکن اساسی در انتخاب مدل‌های مختلف آن در بازار است که مشتری‌ها را به سوی خود می‌کشاند.


این گوشی از طریق گیرنده ماهواره‌ای GPS نقشه‌های آنلاین را در اختیار کاربران می‌گذارد، از خدمات شبکه مخابراتی HSDPA و اینترنت پرسرعت پشتیبانی می‌کند و امکانات تجاری و اداری را در اختیار کاربران می‌گذارد.

البته تمام این امکانات در نسخه پیشین این گوشی با نام iPhone نیز موجود بود اما iPhone 3G امکانات جدیدی را نیز در خود جا داده است که بسیار مورد توجه ایرانی‌ها نیز قرار گرفته و با وجود قیمت بسیار گران آن، همچنان مورد پسند کاربران داخلی قرار می‌گیرد.

مهم‌ترین مزایای این گوشی هوشمند شامل نمایشگر لمسی 5/3 اینچی با کیفیت 320 در 480 پیکسل و با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ، پشتیبانی از شبکه مخابراتی چهاربانده GSM و سه‌بانده UMTS همراه با HSDPA، مجهز به گیرنده ماهواره‌ای GPS، پشتیبانی از شبکه بی‌سیم Wi-Fi، دارای ظرفیت داخلی 8 و 16 گیگابایتی،‌ مجهز به سیستم سرعت‌سنج و حسگرهای نوری،‌ دوربین دیجیتالی 2 مگاپیکسلی، رابط کاربری چند لمسی(Multi-touch)، مرورگر اینترنتی پیشرفته،‌ اتصال به فروشگاه اینترنتی AppStore برای خرید انواع برنامه‌ها ونرم‌افزارهای مورد نیاز و خروجی تلویزیون است.

از مهم‌ترین معایب این گوشی نیز می‌توان به عدم برقراری تماس‌های تصویری و ناتوانی در پشتیبانی از نسل سوم خدمات مخابراتی(3G)، نداشتن قابلیت اتوفوکوس در دوربین، عدم قابلیت ضبط تصاویر ویدیویی، عدم پشتیبانی مرورگر اینترنتی گوشی از برنامه‌های فلش و جاوا، پشتیبانی محدود از فناوری ارتباطی بلوتوث، نداشتن ویرایشگر برای اسناد اداری،‌ نداشتن قابلیت کپی و انتقال(Paste) برای فایل‌ها و عدم قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه اشاره کرد.

پیش از آنکه iPhone 3G وارد بازار شود، شایعات فراوانی در مورد آن منتشر شده بود که کاربران بر اساس آن‌ها در انتظار نسل جدید قابلیت‌ها و امکانات دیجیتالی و مخابراتی بودند، اما با ورود گوشی به بازار متوجه شدند که این محصول نسبت به مدل پیشین خود چندان تفاوتی نکرده است.

جعبه این گوشی شامل یک شارژر جدید و پیشرفته، هدفون‌های استریو و ورودی پریز برق می‌شود. بدنه این گوشی نسبت به مدل پیشین تا چند میلیمتر بزرگتر شده است که البته با نگاه عادی نمی‌توان متوجه این تفاوت شد. قاب فلزی اطراف گوشی کمی باریک‌تر شده است و بخش پلاستیکی پشت گوشی نیز براق‌تر به نظر می‌رسد.
 
نمایشگر گوشی و بخش رویی آن بسیار مقاوم است و در مقابل سقوط‌های احتمالی از روی میز یا خط کشیدن‌ها مشکلی برای آن ایجاد نمی‌شود. بالای نمایشگر حفره‌های مربوط به اسپیکر قرار دارد. سمت راست گوشی فاقد هرگونه کلید است و سمت چپ آن نیز شبیه مدل قبلی طراحی شده است.

اپل ادعا می‌کند باتری که روی این گوشی کار گذاشته قادر است در حالت استفاده تا 10 ساعت انرژی مورد نیاز را در خود ذخیره کند. این گوشی شامل جک استاندارد 5/3 میلیمتری برای هدفون نیز می‌شود که به همراه بخش ورودی سیم‌کارت و کلید خاموش/روشن در بالای گوشی واقع شده است.

نمایشگر این گوشی خارق‌العاده است و حسگرهای نوری به کار رفته در آن می‌توانند به صورت خودکار فعالیت خود را انجام دهند. این حسگرها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که نور محیط را تشخیص می‌دهند و نور نمایشگر را با آن سازگار می‌کنند. حسگر پیشرفته دیگری که در این گوشی به کار رفته، باعث شده است تا زمانی که کاربر گوشی را 90 درجه می‌چرخاند، تصاویر در حال پخش به صورت خودکار بچرخند و از حالت افقی، در حالت عمودی پخش شوند.

بخش دفترتلفن این گوشی نسبت به مدل قبلی پیشرفته‌تر شده است. در این گوشی کاربران می‌توانند شماره یا نام مورد نظر خود را جست‌وجو کرده و در نهایت، تمامی اطلاعات مربوطه را در کوتاه‌ترین زمان پیدا کنند.

این گوشی در دو رنگ مشکی و سفید و مدل 16 گیگابایتی آن تنها در رنگ سفید طراحی و ساخته شده است. طول، عرض و ضخامت گوشی به‌ترتیب 5/115، 1/62 و 3/12 میلیمتر و وزن آن 133 گرم است. از دیگر مشخصه‌های این گوشی می‌توان به پشتیبانی از زنگ‌های پلی‌فونیک و MP3 با قابلیت بارگذاری از اینترنت، پشتیبانی از ورودی USB 2.0 پرسرعت، بلوتوث 2.0، پشتیبانی از گیرنده داخلی GPS برای مکان‌یابی روی سامانه‌ی گوگل، قابلیت بازخوانی نقشه‌های گوگل، مرورگر اینترنتی، نرم‌افزار ویرایش‌گر تصویر، دفتریادداشت صوتی و پشتیبانی از برنامهWidgets اشاره کرد.

سیستم‌عامل به کار رفته در این گوشیMac OS X v10.4.10 است. گوشی هوشمندiPhone 3G علاوه بر پشتیبانی از باندهای 850, 1900, 2100 و شبکه‌هایUMTS وHSDPA می‌تواند با سرعتی بالا و 36 درصد سریع‌تر از گوشی‌هایی مانند نوکیا N95 یا Treo750 صفحات اینترنتی را باز کندکند. دوربین به کار رفته در آن نیز یک دوربین 2 مگاپیکسلی و کیفیت تصاویر تهیه شده در آن 1200 در 1600 پیکسل است. این گوشی در دو نسخه 8 و 16 گیگابایتی ارایه شده و فاقد ورودی کارت حافظه است. باتری مصرفی آن نیز یک باتری یون – لیتیوم است که برای حداکثر 300 ساعت در حالت آماده‌باش و 10 ساعت مکالمه عمر می‌کند.

این گوشی تقریبا یک سال است در دنیا فروخته می‌شود و از چند ماه پس از ورود به بازار جهانی، وارد ایران شده است. قیمت نسخه 16 گیگابایتی این گوشی حدود 800 هزار تومان و قیمت نسخه 8 گیگابایتی آن حدود 600 هزار تومان است که البته با وجود گران بودن، این محصول همچنان به عنوان یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌ها در بازار داخلی محسوب می‌شود.

 

 

منبع: فارس  

 

نظرات 3 + ارسال نظر
-- راستگو -- چهارشنبه 17 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 01:47 ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام
ما یک سایت جست و جو ایجاد کرده ایم که فقط سایت های به زبان فارسی در آن ثبت خواهد شد.
شاید به نظرتون کار اضافی باشه چون می شه از گوگل هم استفاده کرد.
ولی تفاوتش در این هست که ما چون سایت و یا وبلاگ های به زبان فارسی را ثبت خواهیم کرد و اگر کسی کلمه انگلیسی را جست و جو کند در نهایت با سایت و یا وبلاگ های فارسی مواجه خواهد شد که در گوگل اگر کلمه انگلیسی جست و جو کنید به سایت های انگلیسی مواجه خواهید شد.

اگر شما مایل به ثبت وبلاگ یا وب سایت خود در موتور جست و جو هستید ابتدا باید یک لینک در وبلاگ یا وب سایت خود به آدرس http://www.rastgo.com با عنوان "راستگو" بدهید و بعد در لینک زیر در خواست می دهید تا وبلاگ یا وب سایت شما در موتور جست و جو ثبت شود.
http://www.rastgo.com/submit-script/

متشکریم

یه دوست! چهارشنبه 17 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 05:37 ق.ظ

سلام [گل]
دست مریزاد و خداقوت ....
ما در http://7khatha.com هستیم. حتما سر بزنین. امکانات جالبی داره. چت روم صوتی تصویری قوی و انجمن هم داره . هر یوزر میتونه صفحه شخصی (شبیه به 360 ) داشته باشه و کلی امکانات دیگه که ارزش امتحان کردن رو داره دوست من.

[گل] به امید دیدار [گل]

آرش چهارشنبه 17 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 07:46 ق.ظ

سلام دوست خوبم.

با تبادل لینک با سایت زاویه موافقی؟
www.zavyeh.com
اگه موافقی من رو به اسم بهترین سایت ایرونی لینک کن و بعد خبرم کن.آدرس بلاگتم حتما بذار.اگه سایتم به هر دلیلی بسته بود به بلاگم بیا:
www.arash-soft.blogsky.com
آرش مدیریت سایت زاویه
www.Zavyeh.com
www.Arash-soft.blogsky.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد