:: اخبار دنیای وب ::

جدیدترین اخبار IT -مقالات آموزشی

:: اخبار دنیای وب ::

جدیدترین اخبار IT -مقالات آموزشی

موتور جستجوی Bing هنوز از گوگل عقب است!

 

 

 

 

 

علی‌رغم مقالات متعددی که درمورد موفقیت اولیه موتور جستجوی جدید مایکروسافت موسوم به Bing منتشر شده و  با وجودیکه آمار نشان می‌دهد که سهم بازار جستجوی مایکروسافت تا حدی بهبود یافته، اما برتری گوگل در حوزه جستجوی وب همچنان پابرجا به نظر می‌رسد. 



شرکت StatCounter که آمار مربوط به وب را منتشر می کند بیان داشت که Bing معادل 8.23% از کل جستجوهای به عمل آمده  در ماه ژوئن در داخل ایالات متحده را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که ماه قبل این رقم برابر با 7.81% بوده است. بدین ترتیب نرخ افزایش سهم بازار زیر نیم درصد بوده است. 



آمار گوگل در همین دوران برابر با 78.72% و 78.48% بوده است که بیانگر یک کاهش 0.24 درصدری می‌باشد. البته این آمار و ارقام بسیار ناچیز به نظر می‌رسند و مدت زمان نیز آنقدر طولانی نیست که بتوان به نتیجه‌گیری مشخصی دست یافت. بدین ترتیب نمی‌توان تا بدین برهه نتیجه‌گیری قطعی در مورد میزان موفقیت Bing به عمل آورد. 



جالب اینجاست که برخی دیگر از منابع آماری در وب گزارش می‌دهند که ممکن است دقیقاً به خاطر ظهور Bing آمار گوگل افزایش پیدا کرده باشد. تنها چند هفته پیش شرکت Compete اعلام کرد که کاربران صرفاً Bing را امتحان می‌کنند اما این بدین معنی نیست که گوگل را برای همیشه کنار گذاشته‌اند. 



نکته آخر اینکه هنوز برای قضاوت زود است. البته هنوز نمی‌توان Bing را مردود دانست اما شاید بتوان به مایکروسافت توصیه کرد که این موتور قدری بیشتر به سمت تبلیغات تحت‌وب حرکت کند تا شاید بدین طریق توجه بیشتری به سمت خود جلب کند! 

 

منبع: همکاران سیستم 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد