:: اخبار دنیای وب ::

جدیدترین اخبار IT -مقالات آموزشی

:: اخبار دنیای وب ::

جدیدترین اخبار IT -مقالات آموزشی

وبلاگ‌ها رسانه‌ای فراگیر به‌شمار می‌روند

  

 

 

وبلاگ‌ها خود یک رسانه فراگیر به شمار می‌روند و طبیعی است مانند هر رسانه دیگری بر افکار عمومی ‌تاثیرگذار باشند.  


به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از سایت ایسنا، علی هاشمی ـ وبلاگ‌نویس ـ در توضیح اینکه آیا «وبلاگ‌ها دماسنج جامعه هستند» اظهار کرد: با نگاه سیاسی، بلاگرها یا مشارکت کمتری دارند یا اینکه در حصار مارپیچ سکوت گیر افتاده و دیر اظهارنظر می‌کنند؛ چراکه بسیاری از آن‌ها احساس می‌کنند نظر آنان با مخالفت شمار بسیاری از دیگر بلاگرها مواجه می‌شود.  


وی همچنین گفت: در سایر حوزه‌ها به ویژه ادبیات یا حوزه مسائل عمومی‌ که بلاگرها عموما به نقل مطالب پیرامون خود می‌پردازند، «دماسنج بودن وبلاگ‌ها» مصداق دارد.  


به گفته‌ی وی، اگر بررسی جامعی روی نوشته‌های وبلاگ‌های عمومی ‌صورت گیرد، بسیاری از پچ پچ‌های افکار عمومی ‌و شایعات یا حقایق جامعه به دست می‌آید و به نظر می‌رسد در این حوزه دیدگاه‌ها بدون حب و بغض‌های سیاسی و با شفافیت بیشتری مطرح می‌شود و آنان که در پی سنجش افکار عمومی ‌هستند بهتر است در این حوزه به تحلیل رویدادها بپردازند تا وبلاگ‌های سیاسی.  


هاشمی تصریح کرد: وبلاگ‌ها خود یک رسانه فراگیر به شمار می‌روند؛ بنابراین طبیعی است مانند هر رسانه دیگری بر افکار عمومی‌ تاثیرگذار باشند و اتفاقا چون رسانه‌ای با اظهارنظرهای گوناگون و سلایق متفاوت هستند، تاثیرگذاری بر جامعه نیز به نسبت برخی رسانه‌ها مانند مطبوعات که بیانگر یک جریان سیاسی هستند، بیشتر است. اما از آن سو به همان دلیل گوناگونی نظرات، تاثیرپذیری آنان از جامعه نیز فراوان است.  


وی خاطرنشان کرد: یک فرد با بررسی دیدگاه‌های افراد پیرامون خود که تعداد محدودی را در بر می‌گیرد به جمع‌بندی و اظهارنظر می‌پردازد و یا بر اساس چند کامنت پای یک مطلب ممکن است دیدگاه خود را تغییر دهد؛ لذا ممکن است در بررسی مطالب یک بلاگر طرح دو دیدگاه متناقض باهم را شاهد باشیم.  


هاشمی در ادامه گفت: اگر بپذیریم که بلاگر‌ها می‌توانند از رویدادهای رایج در جامعه تاثیر بپذیرند و متقابلا بر برخی جریانات تاثیر گذاشته و حتی در مواردی جریان‌ساز باشند، بنابراین می‌توانند پارادایم‌های موجود را نقد و اصلاح کرده و هم خود پارادایم جدیدی را ایجاد کنند.  


این وبلاگ‌نویس یادآور شد: به نظر می‌رسد با توجه به مواردی چون عدم اعتماد به نفس بالا، نداشتن تحلیل جامع و قوی در خصوص رویدادها و عدم اطلاع از اخبار و شایعات پیرامون برخی رویدادها، قدرت ایجاد پارادیم جدید توسط بلاگرها کم باشد و آنان بیشتر تلاش می‌کنند تا به اصلاح، نقد یا تایید پارادایم‌های موجود بپردازند

 

منبع : ایسنا 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد